Barselonos „Sagrada Familia“ išnarpliojęs Alex Dobaño kviečia į seminarus Kaune (interviu)

Įsivaizduokime, kad Kaunas ir Kauno rajonas yra atviras, patogus ir draugiškas visiems, kad visi gali daryti tai, kas jiems patinka ir leidžia jaustis laimingais, o mieste ar rajone vykstantys kultūros renginiai ir lankomi objektai yra prieinami jauniems ir vyresniems, sveikiems ir turintiems negalią, miesto gyventojams ir atvykusiesiems. Šiandien vieni su kitais mes bendraujame ženklais ir simboliais, mums informacijos reikia greitai, aiškios ir nesunkiai pastebimos. Ypač jos reikia tiems žmonėms, kurie neturi daug laiko, sveikatos, ir galimybių skirti aplinkos tyrinėjimui.

Apie tai, kas yra svarbu, kad miestas taptų draugiškas ir gyventojams, ir atvykusiems, ir ką mes dėl to galime padaryti, seminarą ir kūrybines dirbtuves, skirtas architektams, dizaineriams, kultūros institucijų sprendimų priėmėjams ves tarptautinio tinklo „Dizainas visiems“ konsultantas bei „Avanti-Avanti“ studijos Barselonoje įkūrėjas dizaineris Alex Dobaño.

Jūsų dėmesiui – trumpas interviu su dizaineriu apie tai, kaip dizaino sprendimai gali keisti miesto patrauklumą.

Alex, papasakokite apie dabartinius savo darbus: ką dabar darote svarbaus ir įspūdingo?

Manau, mums pavyko specializuotis muziejų ir aplinkos komunikacijų dizaine.  Ši dizaino kryptis mums atvėrė kelią tokiems projektams kaip Madrido pėsčiųjų ženklinimo sistemos planas „Read Madrid“ (Leer Madrid). Taip pat jau 15 metų dirbame kultūrinio turizmo srityje: mūsų agentūra yra atsakinga už Šventosios Šeimos (Sagrada Familia) bažnyčios Barselonoje komunikacijos ženklų ir nuorodų planavimą bei dizainą. Keturi milijonai lankytojų praėjusiais metais teigė, kad jų lankymosi patirtis žymiai pagerėjo: jie tiesiog daugiau nebepaklysta!

Keletą pastarųjų metų kuriame komunikacijų dizainą valstybiniams meno ir korporatyviniams muziejams, tokiems kaip Pablo Pikaso muziejaus, šiuolaikinio meno muziejaus (MACBA) Barselonoje, Barselonos šiuolaikinio kultūros centro (The Barselona Contemporary Culture Centre / CCCB), kompanijos „Grifols“. Mes jiems patariame, kaip geriau komunikuoti su potencialiais ir esamais lankytojams.

Alex Dobaño. Asmeninio archyvo nuotr.

Apie ką Jūs kalbėsite ir ko mokysite Kaune?

Kalbėsiu apie dizaino visiems poveikį, koncentruodamasis į tvarų turizmą. Ar žinojote, kad miestai, kurie integruoja dizainą visiems į savo turizmo strategijas, pritraukia 27 proc. daugiau lankytojų?

Taip pat kalbėsiu apie įrankius, kuriuos mes naudojame, pristatydami vartotojų įvairovės perspektyvą, pritaikomą kompleksinei komunikacijai, aplinkai, miestams, įrangai, pastatams.

Kodėl tai yra svarbu?

Kad miestai taptų gyvybingesni, draugiškesni, tvaresni, atviresni.

Kas ir kodėl turėtų ateiti į Jūsų dirbtuves lapkričio 20-22 d. Kaune? 

Profesionalai, kurie dirba arba domisi tvaria miesto plėtra, miesto plėtros darbuotojai, architektai, atsakingieji už judumo aspektus arba turizmo plėtrą. Taip pat kultūros sektoriaus darbuotojai ir tie žmonės, kurie intuityviai jaučia, kad vartotojų poreikių įvairovės atliepimas dizaino sprendimais gali pagerinti turistinę ir kultūrinę patirtį. 

Jūsų nuomone, kokį svarbiausią poreikį turi atliepti miestas, norėdamas tapti labiau patraukliu atvykstantiems?

Dizainas visiems yra metodologija: mes turime formulę, kuri užtikrina dizaino visiems projektų sėkmę – 40 proc. aistros, 40 proc. empatijos ir 20 proc. verslo vizijos. 

Ačiū už pokalbį!

Daugiau informacijos apie viešą dizainerio paskaitą yra čia, o registracija į kūrybines dirbtuves architektams ir dizaineriams yra čia.

„Kaunas 2022“ inf.

„Naujojo Baltijos šokio“ staigmena – vengrų šokio spektaklis ant M. Žilinsko dailės galerijos laiptų (interviu)
Tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ tęsia vasaros šokio programą ir dovanoja dar vieną užsienio kūrėjų darbą. Rugpjūčio...
Pusę amžiaus teatre dirbantis Rimantas Štaras: „Teko su žiūrovais ir pasikalbėti, ir patramdyti“
Sakoma, kad teatras prasideda nuo rūbinės, bet greičiausiai jis prasideda nuo žiūrovus pasitinkančio teatro administratoriaus. Jo žvilgsnio, šypsnio ir...
E. Niciūtė ir A. Aleinikovas: sueiliuoti meilę Šilainiams (interviu)
„Kauno bienalės“ inicijuotas tarptautinis projektas „Stebuklingi kilimai“ (angl. „Magic Carpets“), atsigręždamas į Kauno menininkus, skiria dėmesį vietos bendruomenių idėjų...
KTU profesorius Dario Martinelli: ar teisinga neberodyti filmų, kurie neatitinka šių dienų moralės standartų?
#Blacklivesmatter judėjimas išprovokavo daugybę įvairių iniciatyvų, kurios palietė skirtingas visuomenės gyvenimo sritis. Pramogos – ne išimtis. Vienas iš pavyzdžių...
„Naujojo Baltijos šokio“ staigmena – vengrų šokio spektaklis ant M. Žilinsko dailės galerijos laiptų (interviu)
Tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ tęsia vasaros šokio programą ir dovanoja dar vieną užsienio kūrėjų darbą. Rugpjūčio...
Pusę amžiaus teatre dirbantis Rimantas Štaras: „Teko su žiūrovais ir pasikalbėti, ir patramdyti“
Sakoma, kad teatras prasideda nuo rūbinės, bet greičiausiai jis prasideda nuo žiūrovus pasitinkančio teatro administratoriaus. Jo žvilgsnio, šypsnio ir...
E. Niciūtė ir A. Aleinikovas: sueiliuoti meilę Šilainiams (interviu)
„Kauno bienalės“ inicijuotas tarptautinis projektas „Stebuklingi kilimai“ (angl. „Magic Carpets“), atsigręždamas į Kauno menininkus, skiria dėmesį vietos bendruomenių idėjų...
KTU profesorius Dario Martinelli: ar teisinga neberodyti filmų, kurie neatitinka šių dienų moralės standartų?
#Blacklivesmatter judėjimas išprovokavo daugybę įvairių iniciatyvų, kurios palietė skirtingas visuomenės gyvenimo sritis. Pramogos – ne išimtis. Vienas iš pavyzdžių...
Patys skaitomiausi
Globoja
Leidžia