„Meno parke“ – dvi „jaunos“ parodos

Išlydėjusi žurnalo „Nemunas“ metine ataskaita tapusią parodą, galerija „Meno parkas“ (Rotušės a. 27) vietoj žiemos atostogų siūlo iškart dvi priežastis užsukti jau penktadienį. 18 val. pirmojo aukšto ekspozicinėje erdvėje vyks Adelės Pukelytės ir Onės Maldonytės parodos „Between“ atidarymas, o po pusvalandžio bus atidaryta ir jaunųjų Lietuvos tapytojų platformos „Kontr-argumentas“ paroda. Abi jos veiks iki kovo 9 d.

Paroda „Between“ 2017 m. pabaigoje jau eksponuota Danijos sostinės Kopenhagos galerijoje „Q“. Parodoje susiduria dvi skirtingos materijos, du skirtingi požiūriai į meną. Parodos pavadinimas (liet. – „tarp“) – tai menininkių įvardijama siaura linija laike, kurioje esame dabar. Dabar – kai Kaunas keičiasi iš laikinosios – į šiuolaikinę, tačiau dar yra tik procese; dabar – kai jauni menininkai dalyvauja parodose, rezidencijose, praktikose ir pristato save pasauliui. Būtent dabar, tarpe tarp kažko utopinio ir praeities, išties gyvename.

Adelės Pukelytės tapyba reflektuoja jos vidinę būseną: tarp ramybės ir skubėjimo, struktūrų ir chaoso. Tarp būties visur ir tuo pačiu metu niekur. Autorės darbai kalba apie asmeninę psichologinę būseną, kuri perauga į santykį tarp dviejų skirtingų žmonių ir jų kūrybos. Onė Maldonytė tuo tarpu ieško linijos tarp praeities ir ateities. Kūriniai paremti atsitiktinumu, impulsyvumu, pasikliaujant intuicija, išliekant/koncentruojantis čia ir dabar. Darbai auga kartu su laiku, stengiasi nepasilikti praeityje.

„Between“

„Between“

tapybos_paroda_kontr_argumentas_ii_2019

Parodų ciklo koncepciją apibūdinančia „Kontr-argumento“ sąvoka projekto iniciatoriai najudojasi kaip skirtingų išsakytų pozicijų virsmu į „pokalbį“ tarp ekspozicijoje dalyvaujančių tapytojų, jų kūrinių ir žiūrovų. Per kiekvieno autoriaus skirtybes bei individualumą parodose išsivysčiusi „diskusija“ atspindi tapybinės kalbos įvairiapusiškumą bei kvestionuoja tapybos kaip mąstymo bei tarpusavio bendravimo priemonės galimybę.

Kaip ir pernai, šioje parodoje savo kūrinius pristatys jaunoji tapytojų karta, tapybą laikanti bendravimo forma. Jie drąsiai kelia klausimus ar abejones vieni kitų atžvilgiu: bendrauja, diskutuoja, ginčijasi, mušasi, kai kurie – tyliai stebi tapybos fronto įvykius šiandieniniame kontekste. „Kontr-argumentas“ tampa platforma ir dokumentu įrodančiu viso to „bendravimo“ svarbą bei įvedančiu į pokalbį, kurio pagrindinė tema – tapyba.

Parodos konceptualioji dalis kiekvienais metais atsiskleidžia skirtingame formate. Praėjusių metų parodoje eksponuojami kūriniai su tekstais priminė anonimiškus „tweet‘us“, kurie teigė, kontrargumentavo ar sufleravo tam tikrą autorių poziciją ir nuomonę tapybos atžvilgiu. Antrojoje „Kontr-argumento“ parodoje esame labiau orientuoti į klausimus, kaip ir kokiu būdu kiekvienas kuria savitą tapybinę kalbėjimo sistemą. Kadangi tapyba yra vizuali kalba, tai toks jau ir kalbėjimo būdas – vaizdu, kuriame motyvai, priemonės, technikos ar simboliai yra tarsi tam tikrą reikšmę sudarančios besijungiančios raidės – vizuali reprezentacija, kurianti prasmes drobėje, objekte, filme ar garse bei pačioje ekspozicijoje.

Šių metų parodoje dalyviams yra suteikiama daugiau autonomijos – jie patys renkasi kūrinius ir eksponavimo principą. Kiekvieno autoriaus pasirinkimas visada yra motyvuotas – menininkai aktualizuoja nūdienos tapybos problematiką pasirinkta kryptimi, taip atkreipdami auditorijos dėmesį į save ir savo deklaruojamą laikyseną atitinkamais klausimais. Tokiu būdu žiūrovas yra įvedamas į tapybinį diskursą, kuriame galima būtų polemizuoti tam tikras idėjas ir problemas bei skirtingas kiekvieno dalyvio pasirinktas „kalbėjimo“ priemones.

„Kontr-argumento“ pavadinimo sufleruojamas judėjimas „prieš -“ čia apsiverčia tapdamas „už -“ – polemiką, kuo įvairesnes formas, priemones, idėjas, galiausiai – jauną tapybą. Tai – laisva radikali platforma, siekianti įvesti chaoso, išmušti iš komforto zonos, kritikuoti vardan progreso, priešintis ar palaikyti, neigti ar teigti – tokiu būdu demaskuojant tapybines stigmas, griaunant nusistovėjusias normas ar madas. O kiekvienos kasmetinės parodos tikslas – žingsnis po žingsnio apnuoginti kuo radikalesnius judėjimus, atskleisti kuo naujesnius požiūrius, metodus ir priemones tapybos medijoje.

Parodos kuratoriai: Vita Opolskytė ir Kazimieras Brazdžiūnas. Parodos dalyviai: Kazimieras Brazdžiūnas, Vita Opolskytė, Dominykas Sidorovas, Adelė Pukelytė, Rūta Vadlugaitė, Darius Jarusevičius, Tomas Daukša, Sonata Riepšaitė, Banginis Justas, Artūras Mitinas, Kristina Mažeikaitė.

Galerijos „Meno parkas“ inf.
menoparkas.lt

Mėnesio tema. Dingusios Kauno šventovės
Po žeme archeologų vis dar laukiantys bažnyčių pamatai, lengva ranka griaunami barokiniai pastatai ir vieno žmogaus užmojis gyvenimą įprasminti...
Operos solistė Asmik Grigorian surengs vienintelį koncertą Kaune
Geriausia pasaulyje šiemet tituluota operos solistė Asmik Grigorian spalio 31 d. Kaune, „Žalgirio“ arenoje surengs išskirtinį „Grand Gala“ koncertą. Akompanuos...
Ambicingos naujovės Kauno rotušėje: rengiamasi įkurti moderniausią miesto muziejų šalyje
Svarbiausio Kauno pastato – miesto rotušės – laukia didžiuliai pokyčiai. Šį antradienį projektą rengiantys architektai pristatė idėjas, kurios bus...
Muziejaus trečiadienis. Baltijos kelias istorinėje perspektyvoje
Šią savaitę rubrikos „Muziejaus trečiadienis“ skaitytojus Kauno miesto muziejus kviečia paminėti itin gražią ir svarbią sukaktį – Baltijos kelio...
Mėnesio tema. Dingusios Kauno šventovės
Po žeme archeologų vis dar laukiantys bažnyčių pamatai, lengva ranka griaunami barokiniai pastatai ir vieno žmogaus užmojis gyvenimą įprasminti...
Operos solistė Asmik Grigorian surengs vienintelį koncertą Kaune
Geriausia pasaulyje šiemet tituluota operos solistė Asmik Grigorian spalio 31 d. Kaune, „Žalgirio“ arenoje surengs išskirtinį „Grand Gala“ koncertą. Akompanuos...
Ambicingos naujovės Kauno rotušėje: rengiamasi įkurti moderniausią miesto muziejų šalyje
Svarbiausio Kauno pastato – miesto rotušės – laukia didžiuliai pokyčiai. Šį antradienį projektą rengiantys architektai pristatė idėjas, kurios bus...
Muziejaus trečiadienis. Baltijos kelias istorinėje perspektyvoje
Šią savaitę rubrikos „Muziejaus trečiadienis“ skaitytojus Kauno miesto muziejus kviečia paminėti itin gražią ir svarbią sukaktį – Baltijos kelio...
#kaunaspilnas
Žymėkite savo nuotraukas #kaunaspilnas ir dalinkitės Kaunu. Kiekvieną mėnesį viena iš pažymėtų nuotraukų yra išleidžiama nemokamo atviruko formatu.
Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.
Patys skaitomiausi
Globoja
Leidžia