Galerija „Meno parkas“ metus baigia dviem naujomis parodomis

Jubiliejinę parodą „Ne muziejus…“ ką tik uždariusi 20-metį šiemet mininti galerija „Meno parkas“ (Rotušės a. 27) gruodžio 14-ąją 18 val. kviečia į iškart dviejų naujų ekspozicijų atidarymus.
Antrojo aukšto ekspozicinėje erdvėje bus pristatyta galerijos menininkės Patricijos Gilytės paroda „STILLELEVEN. Natiurmortas. Vienuolika kadrų“, trečiame – 70-ties metų jubiliejų švenčiančios tapytojos Laimos Drazdauskaitės personalinę paroda „Avarinis išejimas“.

Paroda „STILLELEVEN. Natiurmortas. Vienuolika kadrų“ yra pirmoji Vokietijoje gyvenančios, kuriančios ir pripažinimo sulaukusios P. Gilytės personalinė paroda Lietuvoje. Su šia ekspozicija grįždama į Kauną, miestą, kuriame pradėjo meno studijas, kūėja taip pat sugrįžta prie klasikinės meno formos – natiurmorto tyrimo. Autorės kūrybai būdinga ją dominančias temas nagrinėti pasitelkiant įvairiausias stilistikas, medžiagas, objektus, mechaninius elementus, taip pat – kviestis bendradarbiauti kvalifikuotą komandą – kompozitorius, operatorius, fotografus, bet kokius profesionalus, kurie padėtų drąsiai eksperimentuoti ir pasiekti užsibrėžto tikslo – taiklaus ir unikalios išraiškos kūrinio.

Patricija Gilytė

Patricija Gilytė

Besigilindama į natiurmorto žanrą, Patricija Gilytė jungia savo pastarąjį dešimtmetį naudotas medijas: videomeną bei techniką, kai atvaizdus kuria iš pikselių (standartinio dydžio modulių iš įvairių medžiagų (cukraus, putų polistirolio ir kt.), taip pat žaidžia pavadinimais ir neatitikimais. Šioje Patricijos Gilytės parodoje natiurmortas svarbus ne kaip tradicinis paveikslas, o kaip erdvės, objektų ir kadrų sąveika. Lietuviškai natiurmortas verčiamas kaip negyvoji gamta, iš prancūziško nature morte. Angliškas still life pavadinimas nurodo besielę, sustingusią natūrą. O olandų kalba – natiurmortas stilleven gali būti interpretuojamas, kaip nenutrūkstantis gyvenimas, tylus, sustabdytas gyvenimas. Tuo natiurmortas artimas Patricijos Gilytės naudojamai videomedijai, kuri užfiksuoja gyvenimo judėjimą, sutalpindama jį į laikmeną, technikos pagalba gebančia atkurti to judesio dvelksmą.

Ši paroda yra tęstinis projektas: kaip ir ankstesniuose projektuose, specifinės vietos kūriniais autorė reaguoja į parodinės erdvės bei geografinio konteksto ypatumus.

Performatyvumas – svarbus Patricijos Gilytės kūrybos aspektas, įsitvirtinęs kaip kūrybinė strategija jau nuo 2000-ųjų metų. Sąveika su aplinka, anot autorės, nenutrūksta ir ruošiant parodą, kūryba transformuojasi veikiama įvairių sąlygų, taip pat ir apribojimų. Kūriniais užvaldomą erdvę menininkė dažnai paverčia neatsiejama kūrinio, o taip pat ir kūrybos dalimi. Parodos tampa besitęsiančiais, performatyvumu grindžiamais, reiškiniais.

Parodoje, kurią aplankyti galėsite iki sausio 12-osios, išvysite, išgirsite arba užuosite laikrodžius, vašką, žvakides, medžiagą, karpius, bei cukrinius kilimus – 11 praėjusių metų sutalpintų viename kūrinyje. Antiretrospektyvinis parodos charakteris formuojamas pasakojimais bei komentarais.

Tuo tarpu tapytojos, Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto profesorės Laimos Drazdauskaitės personalinė paroda „Avarinis išėjimas“ veiks iki sausio 5-osios. „Parodos tema ir galerijos patalpa atkreipė mano dėmesį į tą ribą, kur realūs paviršiai tampa tapyba, o nutapyti – beveik „objektais“. Iš šios situacijos man beliko tik ieškoti „Avarinio išėjimo“ apniūkusiame danguje autobusu važiuojant į Šančius“, – pasakoja autorė.

Laima Drazdauskaitė

Laima Drazdauskaitė

Parengta pagal galerijos „Meno parkas“ inf.

menoparkas.lt

Muziejaus trečiadienis. Medžio filosofo meilė muzikai
Muzika – dažnai neatsiejama skirtingų talentų turinčių žmonių gyvenimo dalis. Filosofas Vydūnas skambino arfa, Tautiškos giesmės kūrėjas Vincas Kudirka...
Nomeda ir Gediminas Urbonai: „Menas negali egzistuoti be žiūrovo“
Šią vasarą gyvenantys knyga „Pelkės ir Nauja Vaizduotė“ ir planuojantys naujo kūrinio „Ateitybės sala“ atidarymu Bostone JAV gyvenantys menininkai...
„Kaunas Photo“ parodose po atviru dangumi – turai ir susitikimai su menininkais
Šešioliktasis tarptautinis fotomeno festivalis „Kaunas Photo“ tęsia 2014 m. pradėtą lauko parodų tradiciją, dovanodamas kauniečiams ir miesto svečiams fotografijų...
Sandra Bernotaitė: „Pokalbis – kaip jausmas „tranzuojant“ (interviu)
Režisierės Sandros Bernotaitės spektaklis „Dabar aš esu“ – žaisminga ir jautri dviejų jaunų žmonių (aktoriai Raminta Paukštytė ir Mindaugas...
Muziejaus trečiadienis. Medžio filosofo meilė muzikai
Muzika – dažnai neatsiejama skirtingų talentų turinčių žmonių gyvenimo dalis. Filosofas Vydūnas skambino arfa, Tautiškos giesmės kūrėjas Vincas Kudirka...
Nomeda ir Gediminas Urbonai: „Menas negali egzistuoti be žiūrovo“
Šią vasarą gyvenantys knyga „Pelkės ir Nauja Vaizduotė“ ir planuojantys naujo kūrinio „Ateitybės sala“ atidarymu Bostone JAV gyvenantys menininkai...
„Kaunas Photo“ parodose po atviru dangumi – turai ir susitikimai su menininkais
Šešioliktasis tarptautinis fotomeno festivalis „Kaunas Photo“ tęsia 2014 m. pradėtą lauko parodų tradiciją, dovanodamas kauniečiams ir miesto svečiams fotografijų...
Sandra Bernotaitė: „Pokalbis – kaip jausmas „tranzuojant“ (interviu)
Režisierės Sandros Bernotaitės spektaklis „Dabar aš esu“ – žaisminga ir jautri dviejų jaunų žmonių (aktoriai Raminta Paukštytė ir Mindaugas...
#kaunaspilnas
Žymėkite savo nuotraukas #kaunaspilnas ir dalinkitės Kaunu. Kiekvieną mėnesį viena iš pažymėtų nuotraukų yra išleidžiama nemokamo atviruko formatu.
Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.
Patys skaitomiausi
Globoja
Leidžia