Cirkas šiandien: festivalis „Cirkuliacija“ (interviu)

Liepos 3 d. prasidėjęs tarptautinis šiuolaikinio cirko festivalis „Cirkuliacija“ šiemet kviečia susipažinti su šiuolaikiniu cirku trijuose Lietuvos miestuose: Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Savaitgalį Kaune galėsite pamatyti ir įvertinti keletą festivalio spektaklių, jų laikus ir vietas rasite naujausiame „Kaunas pilnas kultūros“ maršrute.

Šiemet festivalis pakvietė vieninteles dvi lietuvių profesionales cirko menininkes pristatyti savo spektaklius, pastatytus užsienyje. Tai – Marija Baranauskaitė ir jos trupė „Wet Kiss Company“ iš Belgijos su spektakliu „Coffeeklatch“ (liet. „Kavos pliauškalai“) ir Monika Neverauskaitė su visu Prancūzijos cirko mokyklos „Le Lido“ kurso spektakliu „Aš myliu tave, bet…“. Taip pat, kultūrinių mainų dėka, į festivalį atvyksta duetas „Zirkus FahrAway“ iš Šveicarijos su spektakliu „Kur yra Tobis?“.

„Kur yra Tobis?‘, Christian Jaeggi nuotr.

„Kur yra Tobis?“, Christian Jaeggi nuotr.

„Coffeeklatch“, Toon Van Gramberen nuotr.

„Coffeeklatch“, Toon Van Gramberen nuotr.

Pasak festivalio meno vadovo Gildo Aleksos, šių metų festivalis „Cirkuliacija“ puikiai pristato lietuviškus įsiterpimus į Europos šiuolaikinio cirko kontekstą, dėl to tie, kas nepažįsta šio žanro, turės, ką pamatyti, ir tie, kas jau seka šiuolaikinio cirko pasirodymus, turės galimybę pamatyti spektaklius su lietuvių atlikėjais, kurie yra rodomi tik užsienyje. Plačiau apie viską pasakoja pats Gildas.

Kas paskatino surengti šiuolaikinio cirko festivalį „Cirkuliacija“?

„Cirkuliaciją“ sumanėme dėl smarkiai jaučiamos šiuoliakinio cirko stokos. Šis „jauniausias“ scenos menas kitose Europos šalyse jau atranda naujų išraiškos ir bendravimo su žiūrovais būdų, o Kaune nėra galimybės mėgautis šiuolaikiniu cirku. Todėl sukūrėme festivalį, kurio pagrindas, visų pirma, yra edukacinės dirbtuvės, vykstančios liepos 3-8 d. Neturime galimybių atidaryti nuolat veikiančią cirko mokyklą, todėl norime paskatinti jau kuriančius scenos menininkus domėtis šiuolaikiniu cirku ir į savo tarpdisciplininius sumanymus įtraukti ir šiek tiek cirko.

Festivalio metu rengiate ne tik spektaklius, bet ir dirbtuves scenos menų atlikėjams. Kam skiriate didesnį dėmesį?

Pirmus festivalio metus skyrėme tik dirbtuvėms, kurių metu scenos menininkai galėjo susipažinti su platesnėmis sceninėmis galimybėmis, kurias atveria šiuolaikinis cirkas. Šiemet taip pat mūsų didžiausi lūkesčiai sutelkiami šias dirbtuves, sukvietėme tikrai įkvepiančių lektorių. Juo labiau, šiemet turime idėjų vystymo dirbtuves, kurias veda beprotiškai įkvepiantis Oskar Rask iš Suomijos trupės „Sirkus Aikamoinen“. Pirmais metais matėme, kaip dalyviams dirbtuvių metu kyla įvairios mintys – šiemet nenorime leisti šioms mintims pranykti rėmimų ir partnerių paieškose. Norime suteikti galimybę šioms mintims išaugti į pasirodymą ir netgi pakviesime žiūrovus stebėti pirmuosius kūrybinius bandymus. Jie – liepos 8 d. 16 val. „Šelteryje“, įsikūrusiame „Tautos namuose“.

„Coffeeklatch“, Toon Van Gramberen nuotr.

„Coffeeklatch“, Toon Van Gramberen nuotr.

Kuo šiuolaikinis cirko spektaklis skiriasi nuo cirko ar tiesiog paprasto spektaklio?

Išskyrus žinomiausią skirtumą – šiuolaikiniame cirke nėra gyvūnų išnaudojimo – šiuolaikinis cirkas neneigia tradicinio, daugelis šiuolaikinio cirko atlikėjų dirba arba yra dirbę tradiciniame cirke. Vietoj „šou“ ar „pasirodymo“ savo šiuolaikinio cirko kūrinius jie įvardija kaip spektaklius ir tai tikrai yra meno kūriniai, kurių mūsų kultūrai skaudžiai trūksta. Įsivaizduokite, kaip žiūrite spektaklį ir suprantate, jog scenoje matomų reginių neriboja nei gravitacija, nei logika. Širdis bent kelis kartus susispaudžia – kai atlikėjas pakimba ore arba kai nuoširdžiai pasižiūri į mus, žiūrovus. Tai yra aukščiausio lygio kultūra, nes ji apima ir bendravimą, ir vaizduotę, ir protą.

 

Parengta pagal organizatorių informaciją
Mėnesio tema. Izoliaciją ardantis Kamerinis
Šiemet sukanka 40 metų nuo tada, kai Kauno miesto kameriniame teatre, 1976-aisiais užgimusiame kaip Stanislovo Rubinovo Jaunimo muzikinė studija,...
Laida „Stop juosta“ stabdo akimirkas
Paklaustos, kokias tris Kauno vietas rekomenduotų svečiams, TV kanalo „LRT Kultūra“ laidos „Stop juosta“ kūrėjos Jurgė Pridotkaitė ir Svetlana...
Pažaislis. Turistas vienuolyne
Pažaislio vienuolynas, vienas gražiausių brandžiojo baroko pavyzdžių Šiaurės Rytų Europoje, jau daugiau nei 350 metų dalyvauja Kauno istorijoje. Nuo...
Aviaturistai, arba giedras dangus virš Aleksoto
Ieva ruošiasi ketvirtam kursui Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, kur studijuoja daug jėgų ir laiko reikalaujančią specialybę – atlikimo...
Mėnesio tema. Izoliaciją ardantis Kamerinis
Šiemet sukanka 40 metų nuo tada, kai Kauno miesto kameriniame teatre, 1976-aisiais užgimusiame kaip Stanislovo Rubinovo Jaunimo muzikinė studija,...
Laida „Stop juosta“ stabdo akimirkas
Paklaustos, kokias tris Kauno vietas rekomenduotų svečiams, TV kanalo „LRT Kultūra“ laidos „Stop juosta“ kūrėjos Jurgė Pridotkaitė ir Svetlana...
Pažaislis. Turistas vienuolyne
Pažaislio vienuolynas, vienas gražiausių brandžiojo baroko pavyzdžių Šiaurės Rytų Europoje, jau daugiau nei 350 metų dalyvauja Kauno istorijoje. Nuo...
Aviaturistai, arba giedras dangus virš Aleksoto
Ieva ruošiasi ketvirtam kursui Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, kur studijuoja daug jėgų ir laiko reikalaujančią specialybę – atlikimo...
#kaunaspilnas
Žymėkite savo nuotraukas #kaunaspilnas ir dalinkitės Kaunu. Kiekvieną mėnesį viena iš pažymėtų nuotraukų yra išleidžiama nemokamo atviruko formatu.
Load More
Patys skaitomiausi
Globoja
Leidžia
Bendradarbiai
Artūras Bulota, Eglė Šertvyčūtė, Gunars Bakšejevs, Kęstutis Lingys, Kotryna Lingienė, Paulius Tautvydas Laurinaitis, Kipras Šumskas, Tautė Bernotaitė, Ana Čižauskienė, Virginija Vitkienė, Donatas Stankevičius, Teodoras Biliūnas, Dainius Ščiuka, Rokas Sutkaitis ir kiti.